Ako to dopadá keď sa nakupuje srdcom a nie rozumom

Rád by som sa s Vami podelil o vlastnú skúsenosť s nakupovaním srdcom a jeho následkami.
Asi pred 12 rokmi začala automobilka Jaguar vyrábať svoj najmenší model X-type. Keď som ho videl v časopise, tak som sa do toho auta úplne zamiloval. Vzal som si do hlavy, že jedného dňa si ho kúpim. 5 rokov som sníval a hltal všetky informácie, obrázky, technické údaje a pod. Za tie roky som si rozbehol jeden biznis, takže moje príjmy sa rapídne zvýšili a môj sen už bol na dosah ruky. Stále som však nemal dosť peňazí na kúpu v hotovosti a tak som si to auto kúpil na lízing. Môj sen sa konečne splnil. Super, však?

Áno, bolo to naozaj super, užíval som si to dlhé roky. Situácia sa trošku obrátila, niektoré príjmy skončili a moja životná úroveň už nie je čo bývala. To ale nie je predmetom tohto článku.


Popri úvahach kde ušetriť som zistil, že tento môj sen ma za tých 7 rokov vlastne stál obrovskú sumu.
Uvažoval som, že keby som si kúpil nejaké "obyčajnejšie" auto napríklad za €15,000, diesel so spotrebou 5-6 litrov (môj Jag má 9,5) tak by som na cene auta ušetril €20,000 + ďalších cca. €20,000 na palivách. To nerátam poistky, úroky z lízingu, servis, náhradné diely a pod.

Takže keby som nakupoval hlavou a nie srdcom tak som teraz mohol mať nejakých €50,000 v kapse. A to už je celkom pekná sumička. Ak by som tie peniaze priebežne investoval tak by to mohlo byť aj podstatne viac.

Ak teda chcete byť finančne slobodní a skončiť raz ako milionári, tak si vždy rozmyslite či budete nakupovať srdcom alebo radšej chladnou hlavou.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára